Obserwatorzy

piątek, 30 września 2016

CZĘŚĆ. 1. DOLNY ŚLĄSK - BOLKÓW


Mamy dzisiaj piątek i w sumie ostatni dzień września. Tydzień minął mi błyskawicznie i spokojnie, a poprzedni weekend był dosyć słoneczny i bardzo przyjemny, miejmy nadzieję, że i ten będzie taki. W każdym razie sobotę spędziłam rodzinnie poza Opolem, a niedzielę bezstresowo, ale i produktywnie w domu. A Wam jak minął weekend i ten ostatni tydzień września? 

Postanowiłam napisać post na temat zwiedzania miast, które pojawiły się w moim filmiku. Zaczęłam od Bolkowa, ponieważ te miasto, jak i dwa inne były zakończeniem tegorocznych wakacji. Świny (wieś) i Wrocław zwiedziliśmy z moim kolegą w ten sam dzień, byliśmy całe szczęście autem, więc pomimo ograniczonego czasu, a był to tylko jeden dzień, nie musieliśmy się śpieszyć, wszystko dało się pogodzić i udało nam się zobaczyć jak najwięcej. Podzieliłam post na temat jednodniowego zwiedzania tych trzech miast na 3 posty, więc kolejny pojawi się za tydzień. Dzisiaj jak tytuł mówi jest temat Bolkowa.

Bardzo się cieszę, że udało mi się jeszcze w tym roku tam pojechać, ponieważ to miasto było na mojej liście do zwiedzenia już od bardzo dawna. Zainspirowana miastem pojechałam tam 31 lipca i jeśli lubicie tak jak ja zwiedzać zamki, poznawać ich historie, stare budowle, podobne tego typu miejsca to Zamek w Bolkowie jest jak najbardziej od teraz na waszej liście! :)

Wyjechaliśmy wcześnie rano, a do Bolkowa dojechaliśmy przed godzina 13. Od razu kierowaliśmy się w stronę zamku, ponieważ to była nasza główna cześć zwiedzania miasta. Zajęło nam to ponad godzinę, a później poszliśmy do centrum. Na małym rynku mieści się Ratusz, kościół (Parafia św. Jadwigi Śląskiej), który nosił kiedyś nazwę Kościół Krzyża i kilka restauracji. Przeszliśmy się też małymi uliczkami. Po niecałej godzinie pojechaliśmy obok Bolkowa, do wsi Świny, ale post na temat zwiedzania tej miejscowości jak napisałam na początku już za tydzień.

W Bolkowie najbardziej zafascynował mnie zamek, zresztą wiadomo, bo to był nasz główny cel.  Najbardziej bałam się wejść na wieżę zamkową, bo schody były dla mnie dość przerażające (mam mały lęk wysokości), ale pomimo tego późniejszy widok na miasto jest niesamowity. Wchodząc do góry czułam się trochę jakbym znowu wchodziła na latarnię morską nad morzem. Na zamku mieści się także Muzeum, w którym znajdują się miniatury Zamków m.in. w Bolkowie, w Świnach, a także fotografie ukazujące historię Zamku i miasta, i inne. Małe miasteczko, w którym każdy siebie zna i o sobie wszystko wie. Nie było sytuacji, w której mieszkaniec Bolkowa nie powiedział do drugiego "cześć" czy "dzień dobry". To był dla mnie niecodzienny widok. Jako, że kolekcjonuję pocztówki to bez żadnej wyjechać z miasta nie mogłam. Szukaliśmy, aż w końcu pan ze sklepu obok rynku powiedział nam, że pocztówki można było kupić na zamku. Całe szczęście pani, która sprzedawała bilety wstępu na zamek była tak miła, że pozwoliła nam wejść po raz drugi. Wycieczkę do Bolkowa wspominam bardzo przyjemnie, wyjazd był jak najbardziej trafiony w 10, a widok na Góry i Pogórze Kaczawskie i okolice niezapomniany. Kamienice z półcieniami i ciekawa też była Anielska Fontanna na rynku.
............................................................................................................................................................
Jeśli zamierzacie wybrać się do Bolkowa, to poniżej niezbędne informacje:
............................................................................................................................................................
  • Wejście na Zamek (cennik: ulgowy - 4 zł , normalny - 7 zł, w poniedziałki wstęp wolny, ale wszystkie wystawy są zamknięte (muzeum) - cena w 2016r., nie wiem czy cena stała). Godziny otwarcia zależą od dnia i miesiąca. Więcej na ten temat - K L I K . 
  • Bolków - informacje 


















Pozdrawiam, Lisia

25 komentarzy:

  1. Miejsce wygląda naprawdę intrygująco. Lubię czasem zagubić się między uliczkami i odkrywać nowe miejsca ! ;)

    Pozdrawiam i klikam Obserwuję !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale piękny widok na miasto *_* zachwycam się :D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiekne zdjecia i miejsce :) kiedys mam nadzieje odwiedze, buzka

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej! Z racji tego iż jestem z Dolnego Śląska to w Bolkowie w dzieciństwie bylam bardzo czesto, teraz już prawie w ogole. Ten zamek jest przepiekny i wiążę z nim mnostwo wspomnień.
    Pozdrawiam! Obserwuje;)
    Zapraszam do mnie na nowa recenzje;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia! :)
    Może wzajemna obserwacja?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie tam :)
    Ja powoli zaczynam rozpaczać, że w poniedziałek zaczyna się nauka od nowa :P

    Zapraszam!
    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<
    Zaobserwuj jeśli Ci się spodoba 

    OdpowiedzUsuń
  7. nie byłam tam nigdy, ale śliczne miejsce <3

    http://wooho11.blogspot.com/ - Zapraszam <3 Jeśli Ci się spodoba - zaobserwuj :* Na pewno się odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdjęcia piękne ♥
    https://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny widok z wieży! Miejsce wydaje się ciekawe. :D
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku piękne zdjęcia! Cudownie tam. Kusi mnie wybrać się tam, ale to chyba plany na wakacje 2k17 bo w zimie nie ma tego klimatu:( Muszę sie koniecznie wybrać do zamku, zwłaszcza po tym co przeczytałam:)
    primegoal.blogspot.com/ x

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne zdjecia , cudowne miejsce <3
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne zdjęcia! A miejsce cudowne, też tam byłam!

    http://giustinella.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy tam nie byłam, ale ładne widoczki!
    obserwuję i mam nadzieję, że wpadniesz do mnie
    Mój blog - kliknij <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Schody? Dla mnie kazde są przerazajace :D Pewnie dlatego, że z mało których nie spadłam :D
    Miejsce wydaje się bardzo interesujące. No i piękne, co widac na zdjeciach :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lovely photos! The town looks amazing!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń
  16. piękne zdjęcia, obserwuję, buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  17. piekne zdjecia! obserwuję i wielce dziekuje Ci za i hate you, i love you w tle, uwielbiam ta piosenke :)
    tysiatestuje.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co, dzięki! :) A na twojego bloga już wchodzę! Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Dużo pięknych zdjęć;) są one świetnie wykonane ;) dobrze oddają piękno tego miejsca ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Za obserwacje zawsze się odwdzięczam.
Podawajcie linki w komentarzach, a z chęcią wpadnę. :)